Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bonnier Tidskrifter gör contentsatsning

Publicerad: 28 September 2016, 11:13

Blir innehållsleverantör i kundernas egna kanaler. Rekryterar Camilla von Otter.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Mode och skönhet, kvinna/livsstil, mat och dryck samt hem och inredning är de branscher som prioriteras i Bonnier Tidskrifters contentsatsning, som bland annat innebär att de ska leverera innehåll i kundernas egna kanaler:

”För oss är det en naturlig utveckling att vara innehållsleverantör till företag inom segment som vi dagligen bevakar och nu växlar vi upp denna disciplin. Att skapa, förädla och förpacka berättelser är ett hantverk som hela Bonniers organisation är byggd kring och därför är vi marknadsledande i branschen på att göra innehåll som målgruppen vill ha”, säger Bonnier Tidskrifters annonsdirektör Andreas Sandin i ett pressmeddelande.

Camilla von Otter, konsult med en bakgrund som ansvarig för Forma Contract och före detta chefredaktör på Vi i Villa, blir projektledare.

Sedan tidigare skapar Bonnier Tidskrifter Sales redaktionellt innehåll för bland andra Happy Homes och Lundby.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.