Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bonnier News Sales avbryter samarbetet med Widespace

Publicerad: 10 December 2015, 06:45

I fortsättningen ska mobilannonseringen hanteras inom den egna organisationen.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerBonnier News Sales

Under hösten har Bonnier News genomgått en större omorganisation. Förändringarna ska leda till att en helt ny säljorganisation, som är gemensam för DN, DI och Expressen, trummar igång efter årskiftet. I samband med omorganisationen väljer man också att bryta med mobilnätverket Widespace.

Enligt Bonnier News Sales försäljningsdirektör Alexander Lydecker har tillväxten varit stark för mobilförsäljningen under 2015. Något som ses som ett resultat av två saker: egen produktutveckling på varumäresnivå och Bonniers gemensamma nätverk Bonnier Ad Network:

”Med årets utveckling i bakhuvudet har vi beslutat att ta hem hela försäljningen inhouse och bli än mer tydlig mot marknaden med specifik varumärkesförsäljning och räckviddsförsäljning via Bonnier Ad Network”, säger Alexander Lydecker i ett pressmeddelande.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.