Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bonnier mäter kampanjer på nytt sätt

Publicerad: 9 April 2015, 04:50

Vad har kampanjen verkligen gett för resultat? Det ska Bonnier News nya uppföljningsverktyg ge svar på är tanken.


Ämnen i artikeln:

Dan MorénDagens NyheterBonnier News

Genom att jämföra hur de som exponerats för en kampanj med de som inte sett den ska det gå få bättre svar på hur marknadsföringen har fungerat. Det menar Bonnier News som nu lanserar sitt nya verktyg News 360-tracking för att mäta reklamens effekt.

Verktyget jobbar med tre parametrar, kännedom om varumärket, preferens om företaget samt köpintentioner.

I analysen av de första kampanjerna som vi har mätt ser vi en tydlig resultatökning på dessa tre parametrar. Det har då handlat om kampanjer som lagt till mobilen i sin mediemix. Värdet på preferens om företaget har ökat med i genomsnitt 98 procent hos dem som sett annonsen i minst två kanaler. Köpintentionen har i sin tur ökat med i genomsnitt 46 procent. Det säger DN:s annonsdirektör Dan Morén i en kommentar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.