Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bonnier Magazines & Brands lanserar utbildningskoncept

Publicerad: 21 Augusti 2017, 05:22

Frida Boisen, VP digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Magazines & Brands samt chef för Digital Academy.

Tidskriftsförlaget startar en utbildningsakademi med kurser om digitala och sociala medier. Frida Boisen blir kursledare.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenBonnier Tidskrifter

Kurserna som drar igång i höst tar bland annat upp videoproduktion för sociala medier, sökordsoptimering på Google samt målgruppsanalys med hjälp av Google Analytics.

”Det känns förstås både viktigt och roligt att vi nu startar en digital akademi för att dela med oss av kunskaper om digital storytelling, som fler behöver kunna. Det är bra för vår demokrati om fler röster får höras och får kunskaper om hur man når ut”, säger Frida Boisen, som är kursledare för utbildningskademin.

Hålla i kurser kommer även Irena Pozar, Carl Grape, Linnea Isaksson, Torbjörn Averås Skorup, Henrik Bonnichsen och Sanna Karlsson att göra. Samtliga från Bonnier Magazines & Brands (tidigare Bonnier Tidskrifter, reds. anm.).

”Alla våra kursledare är digitala ess som varje dag jobbar aktivt med att skapa fantastiskt innehåll till den mångmiljonpublik vi når varje vecka på våra digitala och sociala plattformar. På Digital Academy får du alltid uppdaterade exempel och aktuella, digitala utbildningar med massor av konkreta tips och inspiration”, säger Frida Boisen.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.