Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Bonnier förvärvar Miljöaktuellt

Publicerad: 22 September 2015, 05:49

Att sälja en bra produkt som Miljöaktuellt är aldrig lätt. IDG säljer efter åtta år som ägare.


Ämnen i artikeln:

IDG

Mikael Nestius, vd för Bonnier Business Media AB (BBM), säger i ett pressmeddelande att BBM ser fram emot att ta över tidningen och utveckla produkterna under varumärket.

”Miljöaktuellt har under IDG utvecklats till en modern medieverksamhet med många olika produkter och intäkter som är ledande inom miljö och hållbarhet”.

IDG köpte Miljöaktuellt, som då var Naturvårdsverkets tidning, år 2007. I samband med köpet slogs tidningen också samman med Dagens Miljö. Åtta år senare har beslutet om en försäljning aktualiserats:

”Att sälja en bra produkt som Miljöaktuellt är aldrig lätt, men strategiskt är försäljningen i linje med IDGs utveckling mot att bli ett 100 procent digitalt och datadrivet techmediaföretag. Med Bonniers ambitioner att fortsätta utveckla sitt erbjudande inom miljöområdet är det helt rätt att Bonnier blir Miljöaktuellts nya hem”, säger IDG Sveriges vd Kit Gould i en kommentar.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IDG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.