Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Blankspot vann över The Economist

Publicerad: 29 Maj 2017, 03:47

Blankspot blev bäst i klassen för nya printprodukter på INMA Global Media Awards och slog därmed den brittiska affärstidningen The Ecnomist och South China Morning Post.


Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier NewsKit

Blankspot fick priset för sin printkampanj Blankspot #0 som bidrog till att 70 procent av medlemmarna förnyade sin prenumeration.
– Priset är ett bevis för att journalistik som involverar läsarna och finansieras direkt av dem följs med intresse av omvärlden. Och det är ju stort att vi som en liten medieaktör kan synas på den internationella arenan i konkurrens med The Economist, säger Blankspots vd Brit Stakston i en kommentar.

– Ett sånt här pris kan förhoppningsvis också leda till att vi får fler läsare internationellt. Sedan starten har vi översatt de större reportagen till engelska och att de nu får en chans att nå fler är viktigt inte minst för de människor som reportagen handlar om, säger Blankspots chefredaktör Martin Schibbye.

Fler svenska framgångar:

Mittmedia segrade, som Medievärlden tidigare skrivit om, i klassen ”Best Use of New Technology to Generate Revenue and Engage”, med sitt tv-nav.

KIT kom tvåa i klassen ”Best Use of Video”. Expressen kom två i klassen ”Best Use of Social Media”. Bonnier News kom också trea i klassen ”Best Idea to Grow Advertising Sales or Retain Advertising Clients”. Citygate kom trea i klassen ”Best New Concept or Innovation to Create New Profit Centers”. Samtliga pristagare finns här:

Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier NewsKit

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.