Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bink och Smartclip hjälps åt med utveckla annonsering i webb-tv

Publicerad: 31 Mars 2011, 05:53

Bink, som driver Bonnierkoncernens sälj för webbmedia har anslutit sig till Smartclips europeiska annonsnätverk.


Ämnen i artikeln:

Webb-tvBink

Ett spännande samarbete på flera plan menar Binks vd Martin Ahrend:

Dels samarbetar vi kring våra tekniska plattformar, men även kring försäljningen där vi utvecklar annonseringsmöjligheterna för rörligt innehåll oavsett vilken typ av skärm användaren tittar på, säger han i ett pressmeddelande.

Bink hanterar bland andra DI.se, DN.se, Expressen.se och ett antal andra Bonniersajter. Avtalet innebär att Smartclips annonsnätverk utökas med 2,5 miljoner webb-tv-strömmar per vecka.

Ämnen i artikeln:

Webb-tvBink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.