Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Båstadstennisen bra för varumärket

Publicerad: 29 Juli 2009, 03:50

Helst Swedish Open - inte så gärna Medeltidsveckan - när Sveriges annonsörer ska knyta kontakter för att bygga varumärken.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer har frågat sin medlemmar vilka stora evenemang de kan tänka sig besöka för att knyta kontakter och för att stärka sitt varumärke. 177 har svarat.

I topp bland annonsörerna finns Swedish Open i tennis i Båstad. Nästan 40 procent vill besöka den. Turneringen slog publikrekord i år, och har blivit mycket populärt inom näringslivet.

På delad andra plats kommer Volvo Ocean race – i år för första gången med etappmål i Stockholm. Lika populärt är Stockholm Jazz festival.

Uppenbart har annonsörerna svårare att se nyttan av att vara med under Medeltidsveckan i Visby. Bara 12 procent kan tänka sig besöka den.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.