Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 16 Maj 2016, 06:29
Sedan lanseringen 2014 har Barnkanalens app laddats ned över 1 miljon gånger.
Ämnen i artikeln:
BarnkanalenSlår man ut den siffran innebär det över 1 000 nya nedladdningar om dagen.
”Vi förstod tidigt att appen var väldigt eftertraktad, men det mest fantastiska är det jobb som barnplay-teamet på SVTi gjort för att utveckla tjänsten utifrån publikens behov”, säger Safa Safiyari, chef för Barnkanalen, till SVT:s interntedning Vipåtv.
I videotjänsten finns Barnkanalens program samlade och ambitionen har varit att barn från 3 år och uppåt ska kunna navigera i applikationen utan hjälp.
Erik Wahlgren, produktägare för Barnkanalen-appen och konceptutvecklare på SVTi/ATV, säger till Vipåtv att arbetssteamet bakom appen arbetat nära barn i olika åldrar för att utveckla appen efter barnens önskan och behov. Därför gör man till exempel återkommande besök på förskolor och fritids för att nå testanvändare.
”För oss har det varit viktigt att barnen själva ska kunna känna makt över tjänsten”, säger Erik Wahlgren.
Ämnen i artikeln:
Barnkanalen