Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Baaam arrangerar populärt lopp

Publicerad: 18 April 2017, 11:02

Baaam tar över The Color Run.

FAB Medias varumärke Baaam börjar med eventverksamhet för att "möta sina målgrupper även i livesammanhang". Loppet The Color Run i Sverige blir Baaams första arrangemang.


Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

”The Color Run är ett perfekt tillfälle för annonsörer att möta tusentals löpare i ett unikt sammanhang. Varumärket har redan en stark relation till Baaams målgrupp och kombinerar en aktiv livsstil med fest. Det känns jättespännande att producera och marknadsföra ett så starkt event som The Color Run under Baaams flagg”, säger Shatilla Holm, eventchef för Aller media.

Det färgglada, globala loppet arrangerades för första gången 2011 och kom till Sverige året därpå. Målet är enligt ett pressmeddelande ”att föra samman människor och göra världen till en lyckligare, friskare plats”. Sedan dess har loppet lockat över sex miljoner deltagare globalt.

”Vi på Baaam brinner för att inspirera och engagera och det är vad The Color Run handlar om. Alla färger och former är lika välkomna, precis som hos Baaam. Nu längtar vi”, säger Sara Grundberg, innehållschef på FAB Media och ansvarig utgivare för Baaam.

Årets The Color Run arrangeras den 17 juni i Tantolunden i Stockholm.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.