Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Åtta strategier för

Publicerad: 11 Februari 2009, 12:12

Tidningskrisen i USA kommer troligen att skörda sina offer inom kort. Och om ett år har med största sannolikhet ett antal små och medelstora städer förlorat sina tidningar. Vad kan man göra för att förhindra det? På New York Times debattsajt presenterar åtta tunga medieexperter vilka åtgärder de ser som viktigast.


Ämnen i artikeln:

New York Times

En av dessa är Craig Newmark som driver craiglist.com. Han menar att många medieföretag är inne i en period av ”kreativ destruktivitet”.
Exakt vad som kommer att fungera i framtiden kan han inte säga, men: ”vi måste våga experimentera.”
Det gäller att skapa en känsla av ”våran” hos läsarna, inte ”deras”.
Nyckeln kan vara att skapa en ”medverkanskultur”. Den är en framgångsfaktor för såväl hyperlokal sajter som stora som Wikipedia och Craiglist, skriver han ödmjukt.

Läs mer här: New York Times.com 

Ämnen i artikeln:

New York Times

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.