Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Årets SNDS-konferens vill göra skillnad

Publicerad: 16 Mars 2011, 12:59

Society of news design Scandinavia, SNDS, har årets stora seminarium i Stockholm i maj. Temat är "Make a difference" och handlar om vikten av att sticka ut och lära av varandra.


Hela programmet genomsyras av temat som handlar om hur viktigt det är för alla i mediebranschen att sticka ut och ha något extra för att överleva, hur vi kan lära av varandra och andra branscher, säger Anna Östlund, projektledare för seminariet.

Som exempel tar hon gänget bakom musikfestivalen Peace and Love i Borlänge. Själva festivalen är bara en del av deras verksamhet och utöver dem driver de både café och en bokningsbyrå.

Vi har försökt få med personer även utanför branschen. Det här gänget sticker ut i programmet och är ett bra exempel på hur man kan hitta nya vägar.

Anna Östlund nämner också konsulten Torbjörn W Larsson som kommer att föreläsa om vikten av att kommunicera på rätt sätt.

Det är också en sak som är viktig för den här branschen. Hur kommunicerar vi egentligen som individer.

Anna Östlund nämner också Lisbeth Knudsen från Berlingske Media som kommer att berätta om hur man jobbar mer kundfokuserat och hur man tar reda på vad läsare och annonsörer egentligen vill ha.

Vår förhoppning är att folk ska åka hem från seminariet med nya tankar, ny energi och ny inspiration.

Här kan du se hela programmet.

Transparens: Mikael Marklund sitter i SNDS programgrupp, läs mer i vår transparenssektion.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.