Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Årets Säljare-kandidat blir chef på SMP

Publicerad: 2 April 2008, 11:56

Lita Nazar var nominerad till Årets Säljare i Medievärldens tävling Årets Dagstidning. Hon blir nu försäljningschef på Stormarknadspress.


Lita Nazar, som nu är säljare på Stormarknadspress, tar över som försäljningschef efter Martin Irborg som går till Internetsäljarna.

Blir man en bra försäljningschef om man är en bra säljare?

– Nej det behöver man inte alls vara, det är två skilda saker, men jag har så bra kollegor att jag utgår från att det kommer att gå bra.

Du har inte haft personalansvar tidigare?

– Nej, jag har varit coach tidigare, men aldrig på den här nivån.

När Lita Nazar nominerades till Årets Säljare 2007 var juryns motivering: ”Trots en relativ kort tid i branschen sticker Lita ut ifrån mängden med sin förmåga att alltid tänka strategiskt och utifrån kundens behov. Hon tänker alltid utifrån och in istället för tvärtom. Lita är kontinuerlig i sin kontakt med sina kunder och tänker kreativt i allt ifrån målgrupp till medieval och annonslösningar. Därför är hon en av kandidaterna till Årets säljare!”

Själv kommenterade hon motiveringen:

”Om den motiveringen stämmer är jag urnöjd. Det är precis så jag vill jobba. Jag är ju relativt ny, men jag vill alltid jobba med kunden främst, jobba för kunden och i första hand se till vad kunden behöver”
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.