Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 6 Maj 2011, 10:32
David Balsam blir försäljningschef på Stockholms- och Mälardalspaketet.
Ämnen i artikeln:
MälardalspaketetTvå annonspaket blir ett. Mälardalspaketet och Stockholmspaketet slår ihop verksamheterna. Säljchef blir David Balsam som utsågs till Årets Säljare 2010 efter att ha nominerats två år i rad.
Chef för paketet är Matthias Sånemyr:
Vi har sett en starkt växande efterfrågan och skapar nu ett ännu bättre erbjudande. Prognoser visar att annonsmarknaden kommer att fortsätta växa kraftigt och den här satsningen ligger verkligen rätt i tiden. Vårt mål är att omsätta 200 miljoner redan första året, säger han i ett pressmeddelande.
Det nya annonspaketet är ett samarbete mellan tidningarna Dagens Nyheter, Eskilstuna Kuriren, Expressen, Nerikes Allehanda, Stockholm City, Upsala Nya tidning och Vestmanlands Läns Tidning. Paketet erbjuder annonslösningar för print, bilagor, digitalt och events i Stockholm och Mälardalen. Med fem införanden når paketet 78% av befolkningen i Mälardalen.
Ämnen i artikeln:
Mälardalspaketet