Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Är inte gp.se rätt gammal och dammig Charlotte Odbjer?

Publicerad: 14 September 2009, 09:43

I dag startar GP en annonskampanj för att lansera den nya versionen av gp.se som kommer den 23 september. Budskapet som sprids i såväl de egna kanalerna som på bland annat spårvagnarna i Göteborg är att synpunkter från besökarna har på den nuvarande sajten.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

– Ja, det finns det några som tycker, säger GP:s marknadschef Charlotte Odbjer.
– Men vi är ganska stolta även över den nuvarande sajten. Det här säger vi mest för att provocera och få uppmärksamhet.

Var går kampanjen?
– Förutom på spårvagnarna och I tidningen och på sajten, på en del koncernsajter som Svenska Fans, Djungeltrumman och några till.

Hur blir den nya sajten?
– Den kommer att bli ett lyft. Ny navigering och nya färger. Sedan kommer det att bli större och bättre bilder samt några nya annonsformat.

Och ni har engagerat fokusgrupper?
– Ja, löpande. Och vi har ändrat och justerat en del efter vad de har tyckt.

Har ni även frågat annonsörer?
– Nej, inte det. Men vi har jobbat mycket med ögonrörelsestudier.

Vågar du åka spårvagn under de fjorton dagar som kampanjen pågår?
– Jadå. Även i min GP-jacka.

Så här ser nya gp.se ut, premiär den 23 september.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.