Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Är det Android som gäller nu, Niklas Silow?

Publicerad: 21 Januari 2010, 12:45

Imorgon lanserar Aftonbladet applikationen Supernytt som inriktar sig enbart på snabba nyheter inom kategorierna allmänt, sport och nöje. Applikationen har utvecklats för både iPhone och Android.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TelevisionAndroidIphone

– Ja, kan man säga. Sony Ericsson lanserar en telefon nu i vår som kommer att bli stor i Sverige. Då är det viktigt att vara förberedd. Vi kommer att utveckla för både iPhone och Android.

Och de tidigare appliaktioner som bara finns för iPhone?

– Det är lite olika.

Vilka är målgruppen för Supernytt?

– Det är en väldigt bred målgrupp, som egentligen bara begränsas av utrustningen. Alla som är intresserade av nyheter och har en iPhone eller Android-mobil tillhör målgruppen.

Hur ser trafiken ut för Aftonbladet i mobilen?

– För mobilsajten är den väldigt positiv, den låg runt 200 000 unika webbläsare före jul. Sedan har den tagit ett skutt och ligger nu mellan 230 och 240 000. Jag tror att många fått en iPhone i julklapp.

– I apparna ligger trafiken runt 20 000, vi har ju mest sportapplikationer och de är väldigt säsongsberoende.

Kommer den trafiken att förändras med den nya applikationen?

– Ja, nu kommer vi att få en helt annan tillväxt. Vi räknar med 100 000 nedladdningar av Supernytt de närmaste tre månaderna. Det är ett annat sätt att läsa Aftonbladet. På den vanliga mobilsajten finns allt möjligt material, till Supernytt går man in för att få reda på det allra senaste som hänt.

Har ni fler applikationer på gång?

Ja, vi kommer att lansera ytterligare en applikation om tio dagar.

Vad?

– Det berättar vi då.

Applikationen är gratis och går att ladda ner från App Store och Android Market från och med imorgon.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.