Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

AOL köper Huffington Post

Publicerad: 7 Februari 2011, 08:37

AOL köper webbaserade nyhetssajten Huffington Post för drygt 2 miljarder kronor.


Huffington Post startade 2005, som en reaktion på att tidningarna i USA, ”spred Bush-administrationens propaganda”, sade en av sajtens frontfigurer Katharine Zaleski till Medievärlden 2009.

Tidningens grundare Arianna Huffington blir nu ansvarig för allt AOL:s redaktionella innehåll som samlas i ett nytt bolag, Huffington Post Media Group. Det nya bolaget skulle kunna nå 100 miljoner amerikanska läsare i månaden, skriver New York Times.

Huffington Post gick med vinst första gången 2010, enligt tidningens egen utsago. Intäkterna ökade till 60 (31) miljoner dollar.

Almedalen: Så blev Huffington Post en framgångssaga

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.