Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Annonsras för norska tidningar

Publicerad: 15 Mars 2012, 08:59

Norska tidningar har tappat 17,5 procent av annonserna från mediebyråerna under årets första två månader.


Ämnen i artikeln:

Norge

Den andel av den norska annonsmarknaden som går via mediebyråer har vuxit med 3,9 procent i år. Men det gäller inte för de norska tidningarna som tappat 17,5 procent under perioden och har nu en andel av 20,4 procent av marknaden skriver Kampanje.com.

TV har därmed i princip en dubbelt så stor andel av annonserna från mediebyråerna då de ökat försäljningen med nästan 18 procent januari och februari.

I början av veckan kom motsvarande siffror för den svenska marknaden. De visar att svenska tidningar klarat sig förhållandevis bra med ett tapp för storstadspressen på 12,7 procent, kvällspressen 9,1 procent och övrig morgonpress med 5,6 procent. Det på en marknad som ökat med 1,8 procent totalt under årets första två månader.

Ämnen i artikeln:

Norge

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.