Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Annonsörerna minskar investeringarna i dagspress

Publicerad: 29 November 2010, 08:24

Trots att 4 av 10 annonsörer planerar att öka investeringarna i marknadskommunikation nästa år kommer fler att minska, än att öka, investeringarna i dagspress, visar Sveriges Annonsörers medlemsundersökning.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerDagspress

Trots att 44 procent av annonsörerna planerar att öka investeringarna i marknadskommunikation planerar bara 11 procent att öka i dagspress, samtidigt som 14 procent planerar att minska sina investeringar i dagspress.

I kvällspress planerar endast 4 procent att öka, medan 11 procent planerar att minska sina investeringar.

Kvällspress och dagspress har alltså funnits med som två separata kategorier.

Av de tillfrågade annonsörerna är det 32 procent som inte går i dagspress, medan 47 procent inte går i tv.

Undersökningen är genomförd bland Sveriges Annonsörers cirka 500 medlemsföretag i samarbete med Novus, och resultatet bygger på svaren från 135 marknadschefer/marknadsdirektörer.

Internetannonseringen upp 63 procent 2011

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.