Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Annonsörerna går från print till sociala medier

Publicerad: 3 december 2012, 07:11

Sveriges Annonsörers medlemmar lämnar print och går till internetannonsering framför allt inom sociala medier.


Medlemmarna planerar att investera något mindre i marknadskommunikation nästa år, enligt en undersökning som genomförts av Novus. Nästan 80 procent kommer att behålla eller öka investeringarna.

Investeringarna kommer att öka mest i internetmedier (6 av 10 planerar att öka), och i mobilmarknadsföring (42 procent planerar att öka)

Inom internetmedier kommer flest att öka sina investeringar att i sociala medier.

En fjärdedel av annonsörerna planerar att minska annonseringen i dagspress och tidskrifter nästa år.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.