Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Annonsörerna fortsätter köpa 2012

Publicerad: 14 September 2011, 05:19

Annonsörerna tror inte de ska minska sin egen budget nästa år. Men en generell nedgång tror de på. Det visar en undersökning gjord av Sveriges Annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Den ekonomiska turbulensen påverkar inte de egna annonsköpen nästa år. 71 procent av de tillfrågade annonsköparna tror att de egna investeringarna kommer att ligga fast enligt undersökningen. 16 procent tror på en minskning och 13 procent på en ökning.

I första hand är det sponsring och event samt bio- och utomhusreklam som annonsörerna kommer att skära ner på.

När det gäller synen på hur marknaden som helhet kommer att påverkas nästa år är de tillfrågade mer pessimistiska. 64 procent tror på en minskning, 33 procent på ett oförändrat läge och bara 3 procent tror på en ökning av reklaminköpen.

Undersökningen är genomförd bland Sveriges Annonsörers medlemsföretag, 120 marknadschefer har besvarat frågorna.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.