Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Annonsörerna får fyra nya i styrelsen

Publicerad: 18 April 2007, 11:57

Sveriges Annonsörer har fått fyra nya styrelsemedlemmar. Viktiga frågor just nu är att öka effekten, lobba mot lagstiftning och nå ut med en ny rekommendation till samarbetsavtal mellan annonsör och byrå.


På årsmötet igår valdes fyra nya personer in i styrelsen: Per-Henrik Bergek, informationschef på Sandvik, Gudrun Fahlback, affärsutvecklings- och marknadsdirektör på KappAhl, Joakim Johnsson, marknadsdirektör på Procordia Food, Chris Kreimer, marknadschef på Cloetta Fazer.

– Det är en bra sammansättning, de representerar många olika bransher och visar lite på den spridning som finns bland våra medlemsföretag, säger Elisabeth Thörnsten, informationschef på Sveriges Annonsörer.

Hon säger att efter de strandade förhandlingarna med Sveriges Reklamförbund om gemensamma rekommendationer till samarbetsavtal är en viktig fråga att öka medvetandet hos annonsörerna om den egna rekommendationen.

En annan viktig fråga är att fortsätta lobba mot lagstiftning.

– Det är oroväckande när politiker anser att reklam är något fult eller dåligt, säger hon.

Hon vill inte svara på om Sveriges Annonsörer trivs bättre med den nya regeringens politik.
– Det är lite för tidigt att svara på det ännu. Vi är ju till exempel för att avskaffa reklamskatten, men det är ju partier på båda sidor om blocken.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.