Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Annonsörer och Reklamförbund i samarbete

Publicerad: 4 Mars 2009, 09:22

Sveriges Annonsörer och Sveriges Reklamförbund tar hand om reklamtävlingen 100-wattaren. Sveriges Annonsörer utökar sitt ägande till 75 procent och Sveriges Reklamförbund går in som ny delägare med 25 procent.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer100-wattaren

I höstas beslutade sig Dagens Industri för att lämna sitt 50-procentiga delägarskap i tävlingen. DI har nu bestämt sig för att överlåta vardera 25 procent till Sveriges Annonsörer respektive Sveriges Reklamförbund.

– Vi ser delägarskapet som ett steg i ett närmare samarbete med Sveriges Annonsörer. Både Sveriges Reklamförbund och Sveriges Annonsörer arbetar aktivt för att öka förståelsen för kommunikationens roll i näringslivet och i organisationer, säger Elisabeth Ström, ordförande i Sveriges Reklamförbund.

100-wattaren är en tävling som premierar kreativa reklamkampanjer som gett effekt.

Dagens Industri blir kvar som mediepartner i tävlingen.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.