Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 18 Maj 2016, 10:31
Lämnar koncernen efter åtta år på olika ledande positioner.
Annika Söderberg har en bakgrund som vd för Scandinavia Online Passagen samt som produkt- och marknadsdirektör på Com Hem.
Sedan Annika Söderberg kom till Aftonbladet och Schibsted 2008 har hon bland annat varit vd för Aftonbladet Nya Medier, chef för Produkt, IT & Affärsutveckling samt ansvarig för Medialab på Aftonbladet. I januari 2014 blev hon affärsområdeschef för Nya Medieprodukter och där har hon stannat sedan dess. Utöver det har Annika Söderberg haft flera styrelseuppdrag inom koncernen och TT.
”Efter flera fantastiska och spännande år på Aftonbladet och i Schibsted har jag nu kommit till en punkt där jag vill gå vidare. Jag har jobbat i ledande befattningar i många olika branscher och att driva den digitala omställningen inom media har varit en av de mest spännande. Nu vill jag omsätta den kunskapen och erfarenheten i andra sammanhang”, säger Annika Söderberg i ett pressmeddelande.
Raoul Grünthal, Schibsteds Sverigechef, kommenterar Annika Söderbergs beslut att lämna:
”Annika Söderberg har genom sin energi, ledarförmåga och affärskunskap bidragit till Schibsteds och Aftonbladets digitala framgångar och starka position. Det är tråkigt att Annika lämnar oss, men min förhoppning är att vi kommer att få samarbeta i andra sammanhang i framtiden.”
Fram till den 31 augusti har Annika Söderberg kvar sina uppdrag i koncernen.