Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Anna Vegerfors ny vd på Aftonbladet Nya Medier

Publicerad: 6 December 2006, 13:51

Hon blir ansvarig för Sveriges största sajt Aftonbladet.se, som snart måste möta konkurrensen från Expressens lokala sajter. Hon tror att rörlig bild och material skapat av användarna är viktiga vapen i den kampen.


Anna Vegerfors har jobbat på Aftonbladet sedan 1993 och kommer närmast från jobbet som intäktschef och vice vd i Aftonbladet Nya Medier.
– Det är fantastiskt kul att ta över ett så framgångsrikt företag som Aftonbladet Nya Medier, säger hon

Varför är det så framgångsrikt?
– Det beror ju på allas arbete. Främst två saker: dels snabbheten i nyhetsförmedlingen, och dels att vi är så bra på att utveckla produkterna. På annonssidan att vi utvecklar nya format och koncept.

Hur ska ni fortsätta nu med dig vid rodret?
– På samma sätt, det blir inga revolutionerande förändringar.

Ni har ju alltid legat först när det gäller användargenererat material, men nu kommer Expressen med sina lokala sajter, tänk om ni blir omsprungna?
– Vi satsar ju framåt för att behålla vår position. Vi har bloggarna, forumen och vi har precis lanserat Klipptoppen för videoklipp. Rörlig bild och användargenererat material kommer att bli jätteviktigt framöver.

Kommer ni också att bli mer lokala med användarmaterialet?
-Vi har ju Allt om och Punkt.se. Det finns ju många möjligheter att gå vidare. Vi får se vad vi hittar på.

Aftobladet Hiertas vd Carl Gyllfors skriver i ett pressmeddelande: ”Anna har jobbat på Aftonbladet sedan 1993 och har därför en unik kunskap om företagets alla delar. Hon kan marknadsfrågorna bättre än de flesta efter att ha varit såväl reklamchef som marknadsdirektör på tidningen. De senaste åren har hon haft övergripande intäktsansvar i sin roll som vice VD på Aftonbladet Nya Medier.”

Anna Vegerfors efterträder Mats Ericsson som blir vd  för Aftonbladet Tillväxtmedier AB.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.