Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Alma Media startar bostadsmagasin i Stockholm

Publicerad: 16 mars 2010, 10:14

Den finska mediekoncernen Alma Media ska slå sig in på Stockholmsmarknaden med ett bostadsmagasin. Samtidigt lanserar man också en så kallad inspirationssajt.


Ämnen i artikeln:

Alma Media

Ulf Magnusson är vd för GoDome Stockholm. Han sticker inte under stol med att en av huvudorsakerna till varför man valde just Stockholms innerstad är att det är där annonsörspengarna finns.

   Men sedan ser vi att det finns en plats för en sådan här hybrid också.

   Bor man i en villa får man ett antal specialtidningar. Men för Stockholms innerstad finns det ingen sådan publikation.

Målet är att magasinet ska vara på mellan 40 och 50 sidor och ha en packningsgrad på 50/50 ungefär. Huvudfokus på annonsörssidan kommer att vara snarare inspiration och inredning än rena mäklarannonser. Även om det kommer att vara ett block med dessa också.

Fungerar det här bra för Alma Media räknar Ulf Magnusson med att konceptet tas vidare till andra ställen. Inom och/eller utom Sveriges gränser.

Ämnen i artikeln:

Alma Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News