Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

AlltomMat.se – Expressens nya nätrecepet

Publicerad: 15 November 2007, 09:30

Expressen relanserar AlltomMat.se tillsammans med tidskrifterna Allt om Mat och Laga Lätt. - Vi har trafiken och webbkunnandet, de har recepten och relationen till annonsörerna, säger Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen Digitala Medier.


Allt om Mat har redan en sajt, men den ska läggas ner, göras om och komma ut i ny skepnad efter årsskiftet.

Sajten blir ett eget bolag som ägs av Expressen och Bonnier Tidskrifter. En fristående redaktion ska producera material till sajten, det blir recept nyheter och mycket webb-tv enligt Thomas Mattsson. Det blir också matlagningsprogram från butikstevekanalen R-TV som Expressen äger.

Är inte den här marknaden ganska mättad?

– Tvärtom, vi märker ett stort intresse från annonsörer. En bättre sajt med mer trafik, och mer material från de olika titlarna, kan ta en större marknadsandel.

Samtidigt startar TV4 matsajten rexept.nu, vore det inte logiskt att ha med dem i samarbetet?

– Jag vill inte kommentera TV4:s eventuella satsning, men Fyran brukar ju göra bra nischsajter och har en kraftig marknadsföringskanal i tv. Svaret på frågan om Expressens samarbetspartner är att Bonnier Tidskrifter ger ut Sveriges ledande mattidning och att de har en befintlig sajt som vi nu ska utveckla tillsammans.

Ni har trafik och eget material, varför behöver ni tidskrifterna?

– Allt om Mat har en god relation med alla annonsörer, en stor receptdatabas där alla recepten är provlagade och väldigt bra material i print. Vi tillför vårt innehåll, vår trafik och vårt webbkunnande där webb-tv blir en viktig del, säger Thomas
Mattsson.

Expressen har redan en rad samarbeten illsammans med Bonnier Tidskrifters olika titlar Allt om Resor och Teknikens Värld. Dessutom driver Expressen och Bonnier Tidskrifter, ihop med DN, sajten Allt om Barn. Både Expressens och Bonnier Tidskrifters
respektive säljorganisationer ska sälja för sajten.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.