Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aller media satsar på influencer marketing

Publicerad: 5 December 2016, 14:06

Rekryterar Ida Antebro från Metro Mode och ger Alicia Sternin en ny roll.


Förstärkningen beskrivs av Hannah Sjöström, head of influencers på Aller media, som ett led i att utveckla Aller medias kreativa koncept.

”Efterfrågan på våra profiler är enorm just nu, så vi måste växa med den. Då är det extra roligt att få jobba med Ida, som är en av de vassaste i branschen och Alicia som redan är varm i kläderna. De stod högst upp på min lista över drömrekryteringar.”

Ida Antebro kommer närmast från Metros avdelning Creative Sales där hon haft ansvar för försäljning på Metro Mode. Hon har arbetat med digital försäljning i flera år och har särskilda kunskaper kring att arbeta med influencers.

”Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken där mina erfarenheter kommer att vara värdefulla. Jag ser också fram emot att lära mig mycket från ett stort mediehus som Aller media”, säger Ida Antebro.

Alicia Sternin, i dag på Aller medias säljavdelning, går över till Aller medias native studio där influencer marketing ingår.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.