Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aller Media rekryterar till digital satsning

Publicerad: 20 Oktober 2016, 11:43

Delar av Aller medias Digital Content-redaktion i Stockholm – med medarbetare från ELLE, Café, Femina, MåBra, ELLE Decoration, Residence, ELLE Mat & Vin samt Hänt och Svensk Damtidning. Jens Stenberg, digital innehållschef på Aller media, längst till vänster. Foto: Kristian Pohl

Ett arbete pågår just nu med att rekrytera redaktionschefer, redaktörer och journalister i Stockholm och Malmö. Totalt kommer 33 personer att ingå i den digitala redaktionen.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Förra hösten omorganiserade Aller Media sin digitala verksamhet i Stockholm och samtidigt startades en central digital content-redaktion. Ambitionen var att stärka innehållet och på så sätt öka trafiken till bland annat Elle, Café, Måbra, Elle decoration och Femina. Nu lägger Aller Media in ytterligare en växel och utökar den nya digitala organisationen än mer.

”Det har gått väldigt fort framåt och uppåt det senaste året. Vår digitala redaktion i Stockholm består nu av 16 personer, och vi ska bli 23 inom kort. Vi ska förstärka med en redaktionschef, flera redaktörer och journalister, och bli fler på webb-tv-sidan. Vi ska också bygga upp en ny digital redaktion i Malmö med 10 personer”, säger Jens Stenberg, digital innehållschef på Aller Media.

Vecka 41 hade Aller Medias sajter drygt 8,8 miljoner sidvisningar. Samma vecka förra året låg motsvarande siffra på 4 miljoner. Och om trafiken från Aller Media-ägda FAB Medias (tidigare Frida förlag) sajter också räknas in så uppgår antalet sidvisningar till 10 miljoner.

”Sidvisningar är samtidigt bara ett mål av många i vår digitala strategi – som bygger på bra innehåll på alla prioriterade digitala plattformar. Minst lika viktiga mål är vår räckvidd och våra följares engagemang i sociala medier, vår snabbt växande nativeverksamhet och andra spännande digitala innehållstjänster som våra onlinekurser. Vi vill skapa ett heltäckande digitalt erbjudande för våra användare och våra kunder, säger Jens Stenberg, som ansvarar för Digital Content-redaktionerna i Stockholm och Malmö.

Arbetet med att rekrytera folk till Malmöredaktionen pågår just nu.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.