Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aller media omorganiserar digitalt

Publicerad: 6 Oktober 2017, 09:06

Joakim Holfve, ny produktchef på Aller media.

Mediehuset skapar ett nytt digitalt produktutvecklingsteam för att samla ihop produktägare, digitala designers och specialister. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

Aller Media

I samband med att Aller media ökar sitt digitala fokus skapas nu ett digital produktteam som ska ledas av den nya produktchefen Joakim Holfve.

– Tidigare har produktutvecklingen inom Aller media legat under flera olika ben. Det har gjort att det ibland varit svårt att vara så snabb och effektiv som man önskat. På det här sättet kan vi få en samlad kraft att trycka på produktutvecklingen, säger Joakim Holfve, som tidigare varit digital utvecklingsredaktör inom företaget, och fortsätter:

– Samarbetet är nyckeln till framgång. Vi måste ha en gemensam bild av vad vi gör och varför.

Uppdraget för gruppen blir att – ihop med redaktionerna i Stockholm och Malmö – produktutveckla och optimera Aller medias sajter, tjänster och visuella uttryck. Samt att skapa och utveckla kreativa annonslösningar i samråd med den kommersiella avdelningen.

Vad hoppas ni att det här ska leda till på sikt?
– Först och främst att vi får högre kvalité på allt vi gör. Att vi gör bättre, roligare och snyggare grejer. Och att det i sin tur ska leda till mer kvalitativ trafik och högre intäkter.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.