tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Aller media gör rekryteringsoffensiv till annonssidan

Publicerad: 13 januari 2017, 07:46

Maria Karlsson, försäljningschef på Aller media.

Mediehuset gör om annonsavdelningen och rekryterar fem nya profiler.

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Bakgrunden till nya utformningen är ett allt mer snabbrörligt medieklimat.

Aller medias annonsavdelning består i dag av två enheter med Key Account Managers. Den ena enheten vänder sig mot mediebyråer och den andra till direktkunder. De fem nya profilerna ska förstärka annonsavdelning ytterligare.

”Vår målsättning är att vara våra kunders starkaste samarbetspartner genom att gå i bräschen för branschutvecklingen. Med våra starka varumärken i ryggen fortsätter vi nu att utveckla vårt erbjudande genom att ta in fem starka namn med gedigen erfarenhet av att sälja stora komplexa affärer över alla plattformar”, säger Maria Karlsson, försäljningschef på Aller media.

Till sig har Aller media knutit Stefan Andersson, Azra Husetic, Lena Swanström, Patrik Nilsson och Maria Ingels. Samtliga med lång erfarenhet från säljsidan.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev