Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 30 Maj 2017, 07:30
Aller media lanserar ny krysstidning – Veckokryss
Mediehuset vill konkurrera med kvällstidningarna – drar igång försäljningen av en ny korsordstidning i dag.
Ämnen i artikeln:
Aller MediaKorsordstidningen Veckokryss kommer ut veckovis och blir ”Sveriges billigaste korsordstidning”, enligt ett pressmeddelande från Aller Media.
Den nya satsningen är ett sätt för Aller media att slåss med kvällstidningarna om korsordskonsumenterna.
I ett första skede finns Veckokryss i butik under de tre sommarmånaderna. I samband med lanseringen följer den också med Aller medias varumärken Hemmets Veckotidning, Allers, Året Runt och Allas.
”Veckokryss är ett spännande test att lansera en helt ny printtidning som kommer ut veckovis till en låg kostnad. Jag hoppas att detta ska bli en stadig titel i vår bukett av krysstidningar”, säger Jonas Nirfalk, chefredaktör för Aller media Korsord.
Tidningen ska innehålla korsord på lätt och medelsvår nivå samt quiz och uppslaget ”Buskul för hela familjen”, med pyssel och klurigheter för alla åldrar.
Ämnen i artikeln:
Aller Media