Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aller media gör printsatsning

Publicerad: 30 Maj 2017, 07:30

Aller media lanserar ny krysstidning – Veckokryss

Mediehuset vill konkurrera med kvällstidningarna – drar igång försäljningen av en ny korsordstidning i dag.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Korsordstidningen Veckokryss kommer ut veckovis och blir ”Sveriges billigaste korsordstidning”, enligt ett pressmeddelande från Aller Media.

Den nya satsningen är ett sätt för Aller media att slåss med kvällstidningarna om korsordskonsumenterna.

I ett första skede finns Veckokryss i butik under de tre sommarmånaderna. I samband med lanseringen följer den också med Aller medias varumärken Hemmets Veckotidning, Allers, Året Runt och Allas.

”Veckokryss är ett spännande test att lansera en helt ny printtidning som kommer ut veckovis till en låg kostnad. Jag hoppas att detta ska bli en stadig titel i vår bukett av krysstidningar”, säger Jonas Nirfalk, chefredaktör för Aller media Korsord.

Tidningen ska innehålla korsord på lätt och medelsvår nivå samt quiz och uppslaget ”Buskul för hela familjen”, med pyssel och klurigheter för alla åldrar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.