Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Akademi ska sätta ljuset på effektiv reklam

Publicerad: 22 Augusti 2012, 05:13

Sveriges bästa reklamskapare- och köpare ska lyftas fram av den nyinstiftade 100-wattsakademin.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer100-wattaren

Den består av de 16 personer som vunnit mest i Sveriges Annonsörers tävling 100-watten.

Akademien utgörs av människor från både annonsör- och byråsidan, eftersom båda är lika viktiga för en vinnande kampanj. Dels vill vi att dessa personer ska inspirera andra tävlande och dels vill vi med deras expertis utveckla tävlingen, säger Jannice Borekull, projektledare för 100-wattaren i ett pressmeddelande.

100-wattsakademien 2012 utgörs av:

Från annonsörsidan

Håkan Wrede (775 watt)

Karin Rågsjö (475 watt)

Marianne Lundgren-Précenth (350 watt)

Karin Brynell (325 watt)

Eva Fernvall (325 watt)

Bengt Möller (300 watt)

Jonas Tränk (275 watt)

Fredrik Hjelmquist (275 watt)

Från byråsidan

Johan Öhlin (800 watt)

Ulf Enander (700 watt)

Ulf Strömqvist (625 watt)

Lina Engler (600 watt)

Stefan Rudels (500 watt)

Hans Andersson (475 watt)

Peter Preisler (425 watt)

Hugo Mann (425 watt)

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.