Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladets sparkrav fick direktören att gå

Publicerad: 30 Augusti 2011, 10:34

Aftonbladets marknadsdirektör Mikael Färjsjö slutar efter knappt ett år. Han känner att det inte längre finns utrymme att förverkliga alla idéer.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Kostnadsbesparingarna gjorde att Mikael Färsjö inte kunde göra verklighet av sina idéer och planer. Bland annat handlar det om åtgärder för att förädla Aftonbladets varumärke och förbättra tidningens olika kampanjer.

Därför väljer han nu att sluta som marknadsdirektör där.

Skulle inte den typen av åtgärder dra in mer pengar till Aftonbladet?

Den typen av spekulationer vill jag inte svara på. Det får du ta med Anna Settman (Aftonbladets vd).

Men han har inga bittra känslor när det gäller Aftonbladet. Han kallar arbetsplatsen för mycket spännande och dynamisk och anser att den tid som han jobbat där varit otroligt lärorik.

Varför väljer du då att gå?

Det utgår mer från vad jag vill göra.

Har du något nytt jobb klart?

Inget som är bestämt ännu.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.