Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladets nya ledning

Publicerad: 23 Maj 2016, 10:28

Sofia Olsson Olsén har utsett en ny ledningsgrupp och en ny redaktionsledning för Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSofia Olsson Olsén

Ledningsgruppen består av:

Sofia Olsson Olsén, publisher.

Håkan Andreasson, redaktionschef, ansvarig för den redaktionella verksamheten.

Andreas Aspegren, online-chef, resultat-, produkt- och strategiansvarig för Aftonbladet Online. Här ingår också Marknad, Analys och CRM.

Joakim Claesson, strategichef Schibsted Sales & Inventory, utveckling av annonsaffären.

Lotta Folcker, TV-chef, utveckling av TV-verksamheten, affärs- och strategiansvarig.

Linda Murray, controllerchef, business partner till verksamheten, ansvarig för ekonomistyrning, budget och prognoser.

Magnus Ringman, stabschef, övergripande ansvarig för organisationsfrågor, processer, säkerhet, särskilda projekt, chefsstöd.

Malin Stråhle, Chief Technology Officer, ansvarig för produktutveckling.

Carina Wiman Brataas, assistent

Redaktionsledningen består av:

Sofia Olsson Olsén, publisher.

Håkan Andreasson, redaktionschef, ansvarig för den redaktionella verksamheten.

Lotta Folcker, TV-chef, utveckling av TV-verksamheten, affärs- och strategiansvarig.

Karin Pettersson, politisk chefredaktör, ansvarig för Aftonbladet opinion.

Michael Poromaa, nyhetschef, ansvarig för Breaking News-desken.

Lena Mellin, politisk kommentator och ställföreträdande ansvarig utgivare.

Carina Wiman Brataas, assistent

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.