Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladets lokala sajter – en preliminärversion enligt Mattsson

Publicerad: 24 Januari 2007, 12:15

Thomas Matsson, chef för Expressen Nya Medier, tror att det Aftonbladet.se visar upp nu bara är en preliminärversion som snart kommer att få betydligt mer redaktionellt innehåll.


Thomas Matsson tycker att det är ett gott betyg för Expressen.se att Aftonbladet.se följer deras exempel.
– Deras sajter har ju uppenbarligen inspirerats av våra. Precis så borde Expressen ha agerat gentemot just Aftonbladet på 1990-talet.

Expressen har en styrka i att deras riksredaktörer och reklamsäljare är utspridda över landet, medan Aftonbladet bara har folk i Stockholm.
– Men självklart kommer de också bygga upp redaktioner runt om i landet längre fram.
Jag tror att sajterna som Aftonbladet.se lanserat idag bara är premiärversioner som snart kommer att ha ett betydligt större innehåll.

Thomas Mattsson säger sig se alla som satsar på webb som bundsförvanter i en strävan att få annonsörer att ersätta print med internetreklam.
– Jag har stor respekt för konkurrensen med Aftonbladet och nu blir vi två stora aktörer som bearbetar den lokala annonsmarknaden för att få företagen att ersätta print- med internetreklam. Förhoppningsvis kommer också regionaltidningarna att satsa ännu mer på sina sajter och bidra till den här utvecklingen.

Sofia Olsson Olsén, chef för Aftonbladets lokala satsning ,vill inte avslöja några konkreta framtidsplaner.
– Men naturligtvis tänker vi ju inte ligga still med det här. Det här är något vi gör för att känna oss för.

Hur känns det då?
­ Väldigt bra. Vi har fått förvånansvärt mycket positiva reaktioner.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.