Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladet större än SVT

Publicerad: 19 September 2013, 04:29

Aftonbladet tv har fler tittare än SVT Play. Det visar nya siffror från MMS. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

MMSAftonbladet TV

Andra kvartalet i år tittade 8 procent av alla svenskar mellan 16 och 99 år på Aftonbladet tv under ett genomsnittligt dygn. Motsvarande siffra för SVT Play är 7 procent.

TV4 Play och Expressen tv når båda strax under 3 procent. Flest tittare har Youtube som 24 procent av 16 till 99-åringarna ser på varje dag.  Det framgår av MMS Trend & Tema kvartal 2 som utkommer i dagarna.

Det är väldigt kul att vi som uppstickare kan ta en sådan position. Vi har långt i från de resurser som SVT har. Det är också ett delkvitto på att den satsning vi inlett går åt rätt håll, säger Aftonbladets tv-chef Magnus Zaar.

Vi har gjort en stor livesatsning, vi har nya plattformar och appar, tre studios , 13 programserier igång i höst och sänder nu live 18 – 22 måndag – torsdag. Förra veckan startade vi en Youtube-kanal och den här veckan började vi sända via Magine.

Blir det några pengar då?

Det blir pengar. Hela satsningen är naturligtvis kostsam, men än så länge går det helt enligt plan. Mycket tack vare att tittarna kommit som vi hoppats.

Har ni nått break even?

Det beror lite på hur man räknar.

Vad har ni för mål?

Vi får väl ta sikte på Youtube nu.

Ämnen i artikeln:

MMSAftonbladet TV

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.