Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladet säljer rörligt till styckepris

Publicerad: 18 Maj 2010, 10:24

Aftonbladet säljer dokumentärfilm på webben. Först ut är most extreme moments. I framtiden ser tidningen stor potential i sportmaterialet.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Konceptet bygger på temaveckor med gratis klipp från en dokumentär som kostar 19 kronor att få se i sin helhet. Dokumentären streamas till användarens dator. Aftonbladet testar konceptet tre veckor, och först ur är most extreme moments i samarbetet med National Geographics och Pan Vision.

Vi för samtal med ett antal olika aktörer om hur vi ska kunna fortsätta. Jag hoppas att vi kommer att kunna erbjuda fler typer av dokumentärer och filmer, säger Elsa Falk, kommersiell redaktionschef på Aftonbladet.

Enligt henne är konceptet världsunikt om man bortser från videosajter som Headweb och Voddler.

Kommer ni att sälja egenproducerat rörligt material?

Inte i dagsläget, men i framtiden.

Kan det bli aktuell för sportmaterial?

Absolut. Idag har vi livesändningar på systersajten S24, men det här öppnar helt klart för att sälja sportmaterial i någon form även på Aftonbladets sajt

Hur ser de ekonomiska prognoserna ut?

Vi gör det här i labbsyfte och har inga förhoppningar om några större pengar. Vi vill undersöka vad folk är intresserade av, och hur beteendena ser ut.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.