Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladet ökar resultatet trots printras

Publicerad: 3 November 2017, 07:11

”Ett glädjande besked mitt i de turbulenta och jobbiga dagarna Aftonbladet befinner sig i just nu”, säger publishern Sofia Olsson Olsén


Ämnen i artikeln:

Sofia Olsson OlsénAftonbladet

Aftonbladets omsättning minskade med 1 procent till 461 miljoner kronor. Printintäkterna minskade med 7 procent medan de digitala intäkterna ökade med 8 procent jämfört med samma period förra året.

Resultatet ökade med 7 procent till 65 miljoner kronor.

”Printupplagan på vardagar fortsatte att minska snabbt tredje kvartalet”, skriver Schibsted i rapporten.

Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén säger i ett pressmeddelande att hon ser kvartalsresultatet som ett styrkebesked mot bakgrund av att den totala printaffären minskar.

”Resultatet drivs främst av ökade digitala intäkter och en rekordstark tillväxt av annonsintäkter för Aftonbladet TV, som är ett av våra strategiska satsningsområden. Ett annat område som utvecklas positivt är vår digitala prenumerationsaffär Plus.”

”Jag är stolt över att Aftonbladet i dag kan redovisa ett mycket starkt tredje kvartal. Det är ett glädjande besked mitt i de turbulenta och jobbiga dagarna Aftonbladet befinner sig i just nu”, säger hon också.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.