onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Aftonbladet ökar resultatet trots printras

Publicerad: 3 november 2017, 07:11

”Ett glädjande besked mitt i de turbulenta och jobbiga dagarna Aftonbladet befinner sig i just nu”, säger publishern Sofia Olsson Olsén

Ämnen i artikeln:

Sofia Olsson OlsénAftonbladet

AA

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Aftonbladets omsättning minskade med 1 procent till 461 miljoner kronor. Printintäkterna minskade med 7 procent medan de digitala intäkterna ökade med 8 procent jämfört med samma period förra året.

Resultatet ökade med 7 procent till 65 miljoner kronor.

”Printupplagan på vardagar fortsatte att minska snabbt tredje kvartalet”, skriver Schibsted i rapporten.

Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén säger i ett pressmeddelande att hon ser kvartalsresultatet som ett styrkebesked mot bakgrund av att den totala printaffären minskar.

”Resultatet drivs främst av ökade digitala intäkter och en rekordstark tillväxt av annonsintäkter för Aftonbladet TV, som är ett av våra strategiska satsningsområden. Ett annat område som utvecklas positivt är vår digitala prenumerationsaffär Plus.”

”Jag är stolt över att Aftonbladet i dag kan redovisa ett mycket starkt tredje kvartal. Det är ett glädjande besked mitt i de turbulenta och jobbiga dagarna Aftonbladet befinner sig i just nu”, säger hon också.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev