Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladet kan bli stämt för dold reklam

Publicerad: 16 Maj 2016, 04:53

Konsumentombudsmannen (KO) överväger att stämma Aftonbladet på grund av tidningens publiceringar av så kallad sponsrad journalistik.


Ämnen i artikeln:

KOAftonbladet

Cecilia Tisell, vikarierande konsumentombudsman, har tankar på att lämna in två stämningsansökningar till Marknadsdomstolen för att pröva om Aftonbladet haft bristande reklammärkning.

Där tycker vi till exempel inte att det räcker att det står i samarbete med eller sponsrat av. För en genomsnittskonsument ska det klart och tydligt framgå att det här är reklam. Det ska inte vara någon tvekan om det, och vi tror inte att de begreppen klart och tydligt signalerar till alla att det är reklam, säger hon till SVT Kultur.

Ämnen i artikeln:

KOAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.