Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Aftonbladet har aldrig öppnat så starkt

Publicerad: 9 Maj 2008, 07:53

Mediehuset Aftonbladet gör sitt bästa första kvartal någonsin, 92 miljoner kronor (86). Kostnadsprogrammet har fått effekt, men än är inte Aftonbladet "bäst på att spara". - Inte ännu, men vi är snart där, säger vd Carl Gyllfors.


I Medievärldens granskning av Aftonbladet i oktober 2007 sade vd Carl Gyllfors att tidningens nya mål var att bli ”bäst på att spara”. Nu har kostnadsbesparingarna börjat ge effekt och dessutom har intäkterna ökat.

– Det har gett oss vårt överlägset bästa resultat någonsin, säger en nöjd vd.

Aftonbladet Nya Medier gör sitt bästa resultat någonsin på 29,4 miljoner (18,5)
– Nya medier har fått effekt både på annonsintäkterna och kostnadskontrollen, säger Carl Gyllfors.

Trots att upplagan viker gör kvällstidningen ett resultat på 61,5 miljoner (38,9).

Intäkter 2008
Aftonbladet-koncernen: 809 (682)
Kvällstidningen: 508 (480)
Nya Medier 86 (65)
(mkr, 2007 inom parentes)
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.