Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

AB tror på mer intäkter med ompaketerat resematerial

Publicerad: 16 Februari 2009, 12:51

Allt från inspiration till bokning på samma ställe. Det är tanken när Aftonbladet nu paketerar om allt sitt resematerial och presenterar det med det övergripande namnet "destination". Något som kommer att ge ökade intäkter enligt Mats Eriksson, vd för Aftonbladet Tillväxtmedier.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

I morgon kommer Aftonbladets nya resetidning Destination ut. Den lanseras redan i dag med ett uppslag i tidningen. Den ersätter Aftonbladet Resa.

Resesajten på Aftonbladet.se döps om till destination.se och blir enligt chefredaktör Kalle Jungqvist mer lättnavigerad och användarvänlig.

Bokningstjänsten som från lanseringen i maj i fjol till i dag har sålt resor för 100 miljoner kommer att flerdubbla den siffran. Trots lågkonjunkturen. Det hävdar Mats Eriksson, vd för Aftonbladet Tillväxtmedier.
Se mer här:

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.