Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

9 miljoner för att hålla tyst, fick riksdagsmännen veta

Publicerad: 21 Juli 2009, 09:08

Hårdföra brittiska lösnummertidningen News of the World betalade 700 000 pund, drygt 9 miljoner, till fotbollsbasen Gordon Taylor för att man hade hackat sig in i hans privata telefon - och koncernvd var med och tog beslutet.


Ämnen i artikeln:

News of the World

Murdochägda News of the World har gång på gång hamnat i blåsväder för sina metoder och publiceringar. Nu stormar det värre än på länge.

Sedan en vecka pågår förhör om tidningens omfattande användning av telefonavlyssningar inför en parlamentskommitté i London.

Tidningens chefredaktör, Colin Myler, berättade i dag om uppgörelsen med Premier Leagues vd Taylor. Han sa att tidningens ägare, News Corporations vd James Murdoch, godkände avtalet. James Murdoch är son till koncernenbyggaren Rupert Murdoch.

The Guardian – som med kraft dragit fram nyheterna om kollegans metoder – har en omfattande rapportering om News of the World-affären..

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

News of the World

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.