Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

9,3 procent upp 2011

Publicerad: 17 Januari 2012, 07:35

Den totala annonsförsäljningen via mediebyråerna ökade med 9,3 procent i fjol. En nivå som inga dagspresskategorier nådde till.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Totalt köptes det annonsutrymme för 13,5 miljarder via mediebyråerna i fjol, en ökning med 1,4 miljarder jämfört med 2010.

De kategorier som ökade mest var dr (+44 procent) sök (+24 procent) och radio (+ 19 procent).

Kvällspressen är det enda medieslag som minskade på helåret. Men såväl storstadspressen som de regionala morgontidningarna tappade andelar med en helårsökning på 1,6 respektive 3,3 procent.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.