Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

24nt lockar allt fler

Publicerad: 13 April 2007, 11:10

24nt, Norrköpings Tidningars lokala tv-kanal, växer i popularitet. Kanalen hade i mars 61 000 dagliga tittare. - Det går väldigt bra, bättre än plan, säger Sören Andersson, chef för nya medier inom NT-koncernen.


Enligt den första tittarmätningen som gjordes av Hermelin Nordic Research hade 24nt 51 000 tittare i februari. En månad senare är siffran uppe i 61 000. Det innebär att cirka 60 procent av alla som kan se 24nt tittar på kanalen. Varje tittare är inne 1,7 gånger per dag.

Cirka 400 personer har deltagit i undersökningen. De intervjuade har också haft möjlighet att tala om vad de tycker om utbudet.

– Vi har fått oerhört få negativa reaktioner. Många säger ”kör på”. Det här visar att lokala nyheter verkligen fungerar, säger Sören Andersson.

Även försäljningsmässigt ås satsningen lyckosam. Hur mycket bättre än väntat det går vill dock inte Sören Andersson uppge. Sedan en tid tillbaka har 24nt bland annat utökat sin sponsringsverksamhet till att omfatta inte bara vädret utan också fotbollsmagasinet Parken Direkt och Blåljus, ett lokalt ”Efterlyst” som 24nt gör i samarbete med polisen.

24 nt startades i oktober 2006 och väntas gå med vinst 2008.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.