Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärlden Premiums arkiv

Kampen om användarnas data

Publicerad: 13 Maj 2014, 06:55

Data kan växla dina digitala ören till kronor. När det gäller användardata för mediebranschen finns det två huvudspår: data som bygger på registrering och data som bygger på cookies. I analysen ”Analysera besökarna” beskrev vi hur medieföretagen kan jobba med data från inloggade användare. I den här analysen skriver Sakari Pitkänen om data baserad på cookies, där andra aktörer ofta åker snålskjuts på mediehusen.


Ämnen i artikeln:

AllerAppleNorgeFacebookStorbritannienAftonbladet TVAftonbladetWebb-tvJan SchermanHallpressen

Extramaterial:

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.