Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag10.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärlden Premiums arkiv

Fungerar Schibsteds monopolstrategi även här?

Publicerad: 11 Maj 2016, 08:52


Ämnen i artikeln:

BlocketHemnetSchibsted

Schibsteds strategi – att växa genom uppköp och samgående – för att få en monopolliknande position har visat sig fungera på den sydeuropeiska rubrikannonsmarknaden. Men hur ställer sig Konkurrensverket till den? Det frågar sig Lars Helin i sin snabbanalys av Schibsteds kvartalsrapport.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

BlocketHemnetSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.