Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärlden Premiums arkiv

Fem myter om nyheter i sociala medier

Publicerad: 18 Juni 2014, 06:48

Det finns gemensamma faktorer som knyter samman de artiklar som får stor spridning i sociala medier. Och ett antal myter kring vilka faktorer som skapar dessa klickmonster. Ingela Wadbring och Sara Ödmark vid Mittuniversitetet i Sundsvall har studerat de mest delade nyheterna i Sverige.


Ämnen i artikeln:

BonnierSnapchatSydsvenskanExpressenSvDSveriges RadioAftonbladetStampenBuzzfeed

Ladda ner analys

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.