Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärlden Premiums arkiv

Fem myter om nyheter i sociala medier

Publicerad: 18 juni 2014, 06:48

Det finns gemensamma faktorer som knyter samman de artiklar som får stor spridning i sociala medier. Och ett antal myter kring vilka faktorer som skapar dessa klickmonster. Ingela Wadbring och Sara Ödmark vid Mittuniversitetet i Sundsvall har studerat de mest delade nyheterna i Sverige.


Ämnen i artikeln:

BonnierSnapchatSydsvenskanExpressenSvDSveriges RadioAftonbladetStampenBuzzfeed

Ladda ner analys

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.