Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mediesveriges modemäktigaste

Publicerad: 14 maj 2009, 09:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Lena Patriksson Keller, grundare av pr-byrån Patriksson Communication, och modejournalisten Sofi Fahrman är de mäktigaste mediepersonerna inom svenskt herrmode 2009. Det hävdar tidningen King. <b>Se hela listan på Dagensmedia.se.</b>


King har listat de 100 modemäktigaste personerna i Sverige i år. Högst upp på listan, som den med störst betydelse för svenskt herrmode, hamnar Weekdays grundare Örjan Andersson. Därefter kommer H&M-ägaren Stefan Persson och fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic.

Plats 100 innehas av kronprinsessans fästman Daniel Westling, som har rasat ner från plats 72.

Däremellan finns det gott om pr-konsulter, journalister, reklamare och tv-profiler. Här är hela listan över de modemäktigaste i Mediesverige.

10. Lena Patriksson Keller, grundare Patriksson Communication11. Sofi Fahrman, journalist13. Olof Enckell, redaktör Manolo22. Filip Hammar, tv-profil25. Per Sinding-Larsen, tv-profil27. Erik Torstensson & Jens Grede, tidningsmakare och reklamare Man About Town29. Michael Elmenbeck, creative director Bon31. Johan Renck, artist och regissör 33. Peder Lamm, antikexpert och chefredaktör för Connoisseur35. Johan Månson, reklamare37. Peter Jihde, sportjournalist och programledare56. Elin Kling, moderedaktör på Expressen fredag och bloggare57. Niklas Vestberg, programpresentatör, groomingexpertoch polsk schlagerartist58. Martina Bonnier, chefredaktör DV Man65. Daniel Sjölin, författare och programledare Babel69. Martin Bundock, ägare pr-byrån AWB70. Lotta Lundquist, kreativ chef pr-byrån Ibeyostudio73. Marcus Dunberg, krönikör och journalist77. Daniel Lindström, modechef Café.88. Susanne Ljung, journalist.99. Johan Wirfält och Johannes Wikström, Kreativ ledare respektive marknadschef, Rodeo

Se hela listan på www.kingmagazine.se.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.