Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Medierådgivare blir ny annonschef på Aftonbladet

Publicerad: 3 April 2000, 16:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Aftonbladet anställer Anders Sjösten från Message Plus som ny annonsdirektör efter Peter Söderstam som sade upp sig i februari.


- Han har många erfarenheter som är bra för oss. Han har haft en ledande

befattning på tidning. Och han har erfarenhet från andra sidan bordet, säger

Rolv Ryssdal, vd för Aftonbladet.

Anders Sjösten jobbar idag som mediestrateg på Message Plus. Han sitter också i

mediebyråns ledningsgrupp. Han har tidigare jobbat som storkundsansvarig på

Svenska Dagbladet.

Det är ännu inte klart när Anders Sjösten tillträder.

- Så fort som möjligt, säger Rolv Ryssdal.

Tidigare har också TV4 värvat annonschef från en mediebyrå. Våren 1999 värvade

TV4 Michael Grimborg från CIA Media Marketing.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.